Digitale sleutel

Open de deur van je vakantieverblijf met de digitale sleutel

De digitale sleutel is nieuw in de Roompot app. Met behulp van de digitale sleutel kun je de deur van jouw vakantieverblijf gemakkelijk ontgrendelen. Het onthouden van een pincode is dan niet meer nodig. Tik, swipe en open de deur om je vakantie te beginnen. Makkelijker kan niet!

Download de Roompot app

De app is beschikbaar voor iOS en Android.

apple.png
google-play.png

Hoe werkt het?

Stap 1

Om de digitale sleutel te gebruiken, heb je de Roompot app en een Mijn Roompot-account nodig. Dit account kun je aanmaken op het e-mailadres waarop jouw boeking staat. Log in de app in met jouw Mijn Roompot-account.

Stap 2

Op het inchecktijdstip verschijnt de digitale sleutel vanzelf op de homepage. Meestal is het inchecktijdstip 16.00 uur. Je kunt de digitale sleutel ook gebruiken via het sleutelicoontje rechtsboven in je scherm.

Stap 3

Zorg dat je bij de voordeur van jouw accommodatie staat voor je verder gaat. Het deurslot open je met behulp van bluetooth en locatievoorziening. Deze functionaliteiten dien je dus in te schakelen op je smartphone. Ook is internetverbinding vereist om de digitale sleutel te gebruiken. Als je geen internetbundel hebt, werkt de sleutel ook via wifi.

Stap 4

Zodra de app deze instellingen heeft gecontroleerd, swipe je om de deur te openen. Je hoeft je telefoon niet tegen het slot aan te houden. Een korte pieptoon zal bevestigen dat het slot ontgrendeld is. Gebruik de deurklink om naar binnen te gaan. De deur gaat na 10 seconden automatisch weer op slot.

Ervaar je problemen? Je kunt de deur altijd openen met behulp van de pincode. Mocht er iets fout gaan, dan komt de pincode in veel gevallen automatisch in beeld.

Praktisch

Zowel de digitale sleutel als de pincode werkt vanaf jouw inchecktijdstip tot het uitchecktijdstip. Vóór het inchecktijdstip of na het uitchecktijdstip kun je de deur dus niet (meer) openen.

Sleutel delen

Je kunt de digitale sleutel delen met je reisgezelschap. Staat de boeking op jouw naam? Volg dan bovenstaande stappen, maar swipe nog niet om de deur te openen. Je vindt de optie om te delen direct onder de mogelijkheid om de deur te openen. De gedeelde sleutel is een link die je via een bericht kunt doorsturen. Je reisgenoten kunnen natuurlijk ook de deur openen met de pincode.

Denk eraan dat degene met wie je de sleutel deelt, de deur van je accommodatie kan openen. Deel de sleutel dus niet zomaar met iedereen!

Veelgestelde vragen

  • Hoe en wanneer krijg ik de pincode, keycard of sleutel van mijn verblijf?

  • Het lukt niet om de deur te openen met de digitale sleutel, wat moet ik nu doen?

  • Bij gebruik van de digitale sleutel krijg ik steeds mijn pincode te zien. Wat gaat er fout?

  • Is het veilig om de deur te openen via de app?

  • Hoe doe ik de deur weer op slot?

Ga naar alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

We begrijpen het als je vragen hebt. De medewerkers van ons Service point helpen je graag verder. De contactmogelijkheden vind je in de app. Klik op Meer en vervolgens op Service & contact.

Gratis annuleren binnen 14 dagen

Dit geldt voor boekingen waarvan de aankomstdatum over minimaal 30 dagen is, gerekend vanaf de dag waarop je boekt. Annuleren kan heel makkelijk via Mijn Roompot. Boek je een last-minute met aankomst binnen 30 dagen? Of wil je na 14 dagen annuleren? Dan gelden onze normale annuleringstarieven.

Flexibel betalen Bij Roompot kun je altijd kosteloos in termijnen betalen. De eerste termijn dien je binnen 15 dagen na het boeken te betalen. Het totaalbedrag moet 4 weken voor aakomst betaald zijn.
Gratis wijzigen Wil je extra's bijboeken, je reisgezelschap uitbreiden of wil je wijzigen van periode of verblijf? Bij Roompot kan dit ot 28 dagen voor je aankomstdatum zonder extra kosten. De Gastenservice helpt je graag bij het wijzgen van je boeking.